Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 28 iulie 2017

Jurnal

Taniusa ne gazduieste jurnalele

Astazi : 28.07.2017. Sunt in concediu, afara ploua incet si uniform, o vreme de toamna minunata (vremea mea preferata atunci cand stau acasa)
Sunt recunoscatoare pentru: momentele cu mine. Pentru linistea pe care o aduce ploaia, uneori vrabiile si cocosii si cainii fac o galagie infernala (la tara, din cauza linistii, orice sunet pare amplificat). Si pentru Avione.
Ma gandesc: la multe. Am avut o revelatie despre drumul meu in viata intr un fast-food:)) (dar despre asta voi scrie alta data, atunci cand voi fi inceput ce trebuie sa fac)
Sper: sa fiu consecventa, p.e.r.s.e.v.e.r.e.n.t.a - am sa mi tatuez acest cuvant de care sunt atat de departe
Citesc: In the company of women. Are multe chestii faine, o sa i dau cinci stele pana la urma:))
In bucătărie: maia pentru o paine cu cartofi, bors de pui de tara, rosii, harbuz, cafea
Ce mai mesteresc: cos la ie, am sa mi iau panza de casa, dar nu ma pot abtine sa nu cos zilele astea, asa ca momentan cos pe panza topita
Ascult: ploaia si filmul cu vrajitoare la care se uita Ilinca. E un film simpatic tare, am vazut impreuna primul episod- cum era pe vremuri Arabela
În casa: e bine, am spalat pe jos doar cu apa si otet, aerul pare mai pur, fara parfumuri artificiale, senzatia este de curat. Folosirea produselor naturale clar nu e mai ieftina, am folosit o sticla de otet, adica 3.5 lei ca sa spal podelele. Presupun ca tot atat costa si capacelele de detergenti pe care le puneam in apa. Din punct de vedere financiar nu e nicio diferenta. Al curateniei e mult mult mai bine, neasteptat chiar.
Azi: vom sta in casa, voi coase la ie, voi face o paine
Vreau: sa nu mai uit de mine
Saptamana care a trecut: a fost buna:). Luni si marti am fost la Bucuresti, seara m-am intalnit cu prieteni vechi si era cat pe ce sa o fac si cu cei noi, dar de tuta, n-am indraznit sa ii intreb daca ar vrea sa ne vedem. Sper ca data viitoare:), Irina, Alina stati aproape:)
Mi-a mancat vulpea doua gaini. Pe una am auzit cand a inhatat-o am alergat cu lanterna de la telefon la 1 noaptea, i-am bagat lumina in ochi si a inghetat cu gura pe gaina care nu se mai zbatea. Cand a inceput sa ma maraie, m-am cacat pe mine, am luat-o la fuga pe scari, am incuiat bine usa, da-o incolo de gaina, daca e turbata vulpea? Nu semana deloc cu vulpitele desenate, cu cea din Micul print, nici macar cu ea din Fetita si vulpea. Era un animal salbatic care maraia, era bezna, iar eu eram inarmata cu lanterna de la telefon.
Acum noaptea inchid gainile si puii...
Ce diferenta intre femele si masculi chiar si la gaini. Cocosul nu avea nicio problema sa se duca la culcare, dar gaina a avut nevoie de prezenta mea ca sa aiba curaj sa intre din nou unde a fost vulpea, inconjura casuta, intra cate putin si cloncanea(oare asa se zice?) incontinuu. Cocosul curajos cu capul inainte, gaina infricosata si prudenta:)
Cooper :) si o musca (suntem invadati de muste, si incerc sa nu dau cu spray, dar parca suntem in India)

paine clasica-faina+apa+ulei de masline+sare+maia in frunze de hrean
dezvelita de frunze




unguient de galbenele - cele din borcanele de sticla o mana petale galbenele fierte in ulei de cocos+masline+cate 5g ceara albine topita, cel din cutiuta albastra e facut doar cu ulei masline+ceara. Nu am intalnit crema mai buna pentru maini, plus ca miroase demential de la cocos:)). Am sa fac si lumanari, pentru ca mie tare-mi palce sa ard lumanari si tot citesc despre cat de toxice sunt, am gasit o reteta 1/2 ceara+1/2 ulei de cocos, dar n-am fitil momentan


ploaia e cea mai buna vreme de cusut:)

Zi faina, ma duc sa framant paine , apoi sa cos:)

22 de comentarii:

  1. Eu, pt curatenie, folosesc otet din marcile proprii din supermarket, costa mai putin de-un leu litrul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce desteapta esti, fix asa voi face si eu, nu m am gandit:))

      Ștergere
  2. Pt rosturi murdare folosesc un amestesc de apa oxigenata, detergent lichid si bicarbonat. Iti voi scrie proportiile intr-un alt mesaj. Nu mi le amintesc momentan. (LAURA C.)

    RăspundețiȘtergere
  3. 1/2 ceasca bicarbonat de sodiu + 1/4 ceasca apa oxigenata + o lingurita detergent lichid de vase (15 min. timp de actiune).

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu stiu dac-ai observat, te urmareste o foca ascunsa in cosul de jos :)), asa ca ai grija sa cosi ca lumea ia.
    Ai o multime de idei in ultimul timp, care de care mai interesanta si mai simpatica (paine coapta in frunze chiar n-am vazut pana acum). Spor in toate si sa ai rezultate bune!
    Am citit si eu ce-ai scris despre o viata mai curata si-mi place entuziasmul pe care-l ai pentru asta.
    Iti las si eu doar 2-3 idei care-mi plac mie mult:
    - uleiul de cocos. Il folosesc in mai multe feluri: ca si crema pentru conturul ochilor (doar seara), hidratant pentru cuticule si unghii, ca si demachiant pentru ochi (indeparteaza perfect rimelul), masaj anticelulitic - asta de curand am inceput, e in teste :)) sau pentru a indeparta pete dificile de pe piele (de exemplu pete de crema de ghete). Am gasit unul bio la Plafaria care nu stiu cat e de bio, dar cu siguranta e mai bun decat tot ce-am mai avut.
    - lamaia. Cand fac salata pun jumatate de lamaie in salata, cu jumatate frec chiuveta de inox si-o las sa inmoaie piatra depusa, se curata foarte bine.
    - pun cafea in frigider intr-un bol mic-mic si dispare orice urma de miros neplacut (daca a mai ramas dupa ce l-am spalat). Stiu, probabil e un sacrilegiu pentru bautorii de cafea, imi cer iertare :)) (mie imi place mult mirosul cafelei, dar nu si gustul).

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) si eu tot cafea pun, inainte foloseam bicarbonat dar imi place mai tare cafeaua. Am sa folosesc si eu uleiul la ochi pentru ca nu mai am nicio crema care sa mi placa, de demachiat nu ma demachiez pentru ca mi e lene sa ma machiez:). Celulita la mine doar bisturiul s o mai rezolve🍸
    Lamaia este o idee la care nu m am gandit...am sa incerc:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ochi (asta folosesc dimineata):
      https://shop.cosmeticplant.ro/crema-contur-ochi-q10-ceai-verde-i-complex-mineral-energizant-30-ml.html
      Mie mi se potriveste (hidrateaza, intra repede in piele, nu e parfumata, nu are parabeni). Borcanelul e cu pompita si e refolosibil - sunt la al doilea borcanel, iar in primul am pus deja ... ulei de cocos :))
      Cu rimel ma dau de 1-2 ori pe an, la vreo nunta de obicei; ramane uitat si expira. Deci n-are sens sa cumpar demachiant, mai ales ca uleiul de cocos e atat de bun si pentru asta - am o colega de serviciu care se rimeleaza zilnic, de la ea am aflat trucul cu uleiul; are ochi frumosi, aproape fara riduri la 40+, deci am avut incredere sa testez si eu.

      Ștergere
    2. Si eu sunt fana ulei de cocos si il folosesc la fel ca Maria. In plus l-am folosit si pentru par.
      Nimic nu a rezolvat problema cu piatra de pe robinetul de la dus asa cum a rezolva-o lamaia.

      Ștergere
  6. Ooooo revelații in Fast food????? Aștept cu interes!!! Sigur erai tu??? La ce bunătăti gătești si ai in jur (inclusiv găini) nu te văd la Fast food!
    Ia este superba! Spor la cusut!
    Îmbrățișări cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da...mancam ca o vrabiuta coaste de porc si ma uitam la zecile de oameni din jur si...paf m-a lovit:))

      Ștergere
  7. Felicitari pentru tot ce faci! crema de galbenele e o reusita mare, e vindecatoare, f buna si pentru Ilinca, la orice bubita, zgarietura, galbenelele sunt incredibil de pline de calitati! si sapunul e o reusita mare, daca as sta la curte as face mai ales sapun! painea e si ea o frumusete si cu siguranta o bunatate, ca sa nu mai vorbim de ceea ce inseamna painea... m-ai facut sa zambesc, deci vulpea nu seamana cu vulpita din Micul Print?! nu, cu siguranta! ia avanseaza binisor, vad! cu consecventa, nu te stresa, se zice ca numai dracu' e consecvent, tu esti plina de viata si creativitate asa ca esti dinamica, nu consecventa! capacitatea de adaptare din mers si de mers inainte pe drumul vietii dar si pe cel interior cred ca sunt mai de dorit decat perseverenta ... din toata inima te felicit si-ti urez numai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :). Poti face si in casa sapun, acesta la rece nu presupune cine stie ce periculozitate, doar cand torni soda peste apa, dar poti s o faci dim devreme sau seara cand nu e nimeni prin preajma:). Multumesc, la fel:*

      Ștergere
  8. Detergent universal: o parte otet, o parte apa, o parte detergent lichid. Ffffff eficient!

    RăspundețiȘtergere
  9. Superb jurnalul, superbe fotografiile! Desi ador mirosul de paine in casa nu fac fiindca as manca-o toata singura si nu mai vreau sa ma intorc la masurile pe care le-am avut.
    Spor la ie! Iti va iesi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am noroc ca ii place si Ilincai, goala :). Incerc sa mananc mai ok si eu, dar painea e placerea mea culinara nr. 1:)

      Ștergere
  10. Esti ca de obicei o sursa de isspiratie, plina de viata si autentica in tot ce faci! Ti-am simtit lipsa! Si mie ploaia marunta imi aduce liniste in suflet si spor la treburi... si slava Domnului am parte de suficienta ploaie aici:-)
    Iti impartasesc procuparile pentru simplitate si natural. Eu folosesc ff des la curatenie amoniac (lichid) in apa. e incredibil. Mai ales usi,. dulapuri (de bucatarie), parchet, geamuri...scoata apa nearga fara sa exagerez. Dizolva tot. E mai greu putin cu mirosul dar doar pe moment. Otet folosesc si eu dar in general amoniacul e aliatul meu de nadejde.
    De 4 ani fac si eu sapun prin metoda la rece, am fost la inceput atat de entuziasta incat am facut un stoc imens...inca folosim cu totii si inca mai am pentru restul anului. Cheltuiala mare a fot la inceput, apoi am tot folosit din stoc. Eu mai adaug aproape la gata cateva picaturi de propolis, uleiuri esentiale mai ales lavanda sau tea tree iar galbenelele sunt nelipsite in toate reteletele pe care le-am facut.

    Ultima achizitie, care ne place ma maxim, folosim cu totii cand ne mai plictisim de sapunul meu e un sapun nergu african, recomandat de prietena mea cea mai buna (din Kenia). E pe baza de unt de shea brut si ulei de cocos. Suntem innebuniti dupa el...si nici nu e scump. Il iau de aici:

    https://www.iherb.com/pr/Out-of-Africa-Pure-Shea-Butter-Bar-Soap-African-Black-4-oz-120-g/28859

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Alice, sper ca sunteti bine, ce bucurie:*
      Ce faine chestii sunt pe site:). N am vazut amoniac lichid nicaieri, am sa caut, am acum un produs de spalat geamuri pe baza de amoniac, miroase groaznic dar curata ca niciun alt produs;)

      Ștergere
  11. Motanii ce mai fac? 😊 Blogul tau este o oaza de liniste, de frumos, iti multumesc pentru ca scrii aici si îmi infrumusetezi viata. Sa scrii in continuare. Cum ne dam seama ca o decizie este buna, cat ar trebui sa cantareasca ratiunea si cat inima, tu cum procedezi? Poate scrii un articol despre asta.. Multumesc! Zile frumoase! Ana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Ei eu imi fac bilanturi, adica impart o foaie in doua: jumatate plusuri si jumatate minusuri si la sfarsit, orice ar arata fac cum imi spune inima, de fiecare data;). Motanii sunt bine, mor de caldura:)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...