Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

luni, 1 mai 2017

Painea noastra...cu bere neagra

Daca e 1 Mai si suntem libere, nu puteam sta degeaba si pentru ca am vazut la Iuliana o paine cu bere neagra, mi-am zis ca musai trebuie sa o incerc :). Nu sunt bautoare de bere, merge cate un Paulaner nefiltrat de doua ori pe an, in rest prefer vinul rose dulce;), dar am mai folosit berea in bucatarie pe la fripturi si la clatite cu mare succes;).
Am modificat putin reteta:), dar am pastrat esentialul. Ilinca care nu mananca paine cu zilele, a mancat imediat 3 felii si a zis ca e mai buna ca cea de la magazin :), de altfel nici n-am avut timp sa o pozez cum trebuie (painile mele au viata scurta), pentru ca imediat a disparut jumatate:)).
Este foarte buna, cu o consistenta perfecta si o coaja subtire si buna (am copt-o tot in oala cu capac pe pat de apa pentru aburi).

Maia de seara: 
- se mesteca de seara: 100 g faina+100g apa+1Lg ulei
Pentru ca aveam faina integrala, am folosit un amestec: 50g faina integrala+50g faina alba 650+100g apa+1Lg ulei, amestecate, puse intr-o caserola cu capac.
Painea: - in vas in aceasta ordine
- maiaua
- 350 ml bere neagra
-20 g sare
-1 Lg zahar
- 3 g drojdie uscata ( jumatate de pachet de drojdie uscata)
-1Lg ulei masline
-150 g faina integrala
-300 g faina alba 650. Se poate pune doar faina alba, dar asa cred ca a iesit mai dulce, cea integrala avand mai multe zaharuri.

1. Se amesteca la robot/mana10 minute, aluatul e destul de hidratat si elastic (la mana tot 10 minute, n-am vazut diferenta intre framantarea la robot si cea la mana), sau sunt eu eficienta ca un robot:))
2. Dospitul: vasul acoperit cu folie la dospit 40 minute, apoi am mai framantat 5 minute, iar la dospit 30 minute.
3. Se infaineaza :) masa de lucru - aluatul intins sub forma de patrat si apoi adunat ca o punga.; i se da o forma rotunda. Am indoit colturile dedesupt pentru a ingloba niste aer:)
4. Pregatirea
 Cuptorul la 240 grade.
 In oala  cu capac in care am copt painea (o oala de 5 l emailata pentru ciorba, de acum este doar pentru copt painea) am pus 50 ml apa calda, apoi hartia de copt care trece putin de marginile oalei, am asezat aluatul. Se mai lasa la dospit 30 minute (eu l-am lasat 40 dar crescuse prea mult, a crapat inainte de a-l pune la cuptor).
5. Inainte sa bag oala in cuptor, am facut painii o cruce cu varful unui cutit (am sa-mi cumpar lame, oare s-or mai gasi?), apoi am pus-o la copt pentru 25 minute la 220 grade, apoi inca 10 la 200, apoi inca 10 fara capac tot la 200 ca sa se rumeneasca.
Am lasat-o sa se raceasca pe un gratar, cat am putut:)), incercand sa-i fac niste poze, Ilinca si Cooper tremurau amandoi de pofta:)), asa ca am taiat-o inca calda.


deja lipsesc cateva felii si ea nici nu s-a racit:)



pana si Boris era curios sa vada ce miroase asa de frumos:)

Urmatoarea paine va fi ciabatta :))

14 comentarii:

  1. Arata grozav de bine, ce culoare faina are!! Coaja aia crapata deasupra ma innebuneste!
    Azi scosesem faina din dulap sa fac o paine mica, neagra cu multe seminte. Noroc ca am vazut la timp inainte sa pun la framantat, ca mai avem paine nemancata de alataieri cand am facut una uriasa. Mai nou, daca ar fi dupa mine as face paine in fiecare zi si nu pot pricepe cum de nu am facut pana acum :))
    Eu am o problema cu taiatul, nu stiu cat de adanc sa o tai, cu ce fel de cutit, le-am taiat ba prea putin, ba prea adanc. Bineinteles ca si eu dau vina pe lipsa lamelor. Chiar nu stiu de unde sa fac rost de o lama.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca o lama de aia veche de berb. sau un bisturiu:)), sau un cutter:)) ar fi mai bun, cred ca ale noastre cutite au lama cam groasa, sau cam tocita, ce i drept ale mele desfac conserve pentru ca m aamam tot zgarcit la un desfacator nevazandu i utilitatea:)). Si eu as face zilnic:)), ciudat nu? Am inceput de ieri sa fac mai 350g faina+350g apa,azi am lasat o sa se gandeasca in liniste, maine incep sa o "hranesc"_ce pompos suna:))

      Ștergere
    2. Multumesc de reteta, este de repetat:)

      Ștergere
  2. O paine frumoasa. Arata bine si in sectiune.
    Dar Boris...e de milioane :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E si foarte buna:). Daaa este tare dragalas stie sa se alinte asa fain, se intoarce cu roticelele in sus:), insa dim pe la il apuca dragostea si sta jos langa capul meu si.miauna disperat sa l mangai:)

      Ștergere
  3. Ultimele postari cu si despre paine ma fac sa nu ma mai simt asa vinovata ca mananc prea multa. Am avut o perioada in care coceam paine neframantata, celebra "no-knead bread" tot in oala de malt, cea de aici :http://www.justlovecookin.com/2011/04/no-knead-bread-paine-neframantata.html, dar si pe aceasta cu masline: https://www.lauraadamache.ro/2012/01/paine-rustica-cu-masline.html
    Parca vazusem in alte postari ca aveti cuptor afara, nu ai incercat sa coci acolo? eu abia astept sa ne mutam la curte, mai mult pentru un cuptor afara:)) mi-ar alina dorul de bunica si de cozonacii si painicile ei.
    Mai facut curioasa cu ciabatta, exact ca Boris:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Avem cuptor pentru ceafa si mici:)), nu pot coace paine pentru ca n are usa, poate o pizza:). As putea sa l adaptez intr o zi... Multumesc de idei💝, imediat ma uit la ele:)

      Ștergere
  4. Ce bine arata, cred ca a fost delicioasa :) Si mie imi place sa coc paine. O sa incerc si retele de la tine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt lame la orice magazin ,dar un cuter e mai practic 😊

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow! Cat am lipsit!!! Felul cum e la suprafata e minunat. Ador cand painea sau cozonacul crapa asa!
    M-am delectat cu fiecare cuvant si fotografie pe care am ratat-o pana acum. Multumesc pentru pace, liniste si pentru sentimentul acesta de camin cald si primitor! Multumesc ca imi mai aduci aminte ca printre toate femeile astea care sunt eu mai sunt si o femeie simpla, indragostita de miros de paine proaspat scoasa din cuptor, trandafiri roz, andrele si lana! In ultima vreme am uitat :( Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. E superba painita voastra, iar Boris e de+a dreptul mortal.
    Saptamana minunata sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ce bine arata! Și pâinea și pisoiul...

    RăspundețiȘtergere
  9. Painea de casa,in centrul mesei,mi se pare mie ca este ca un liant in familie..nu stiu de ce..poate pentru ca este gustoasa si ne bucuram cand mancam,asa ca bucuria se revarsa si catre cei din jurul nostru...este un fel de placere vinovata care ne face sa fim...mai buni...eu asa vad painea calda,in mijlocul mesei ..un liant.
    Arata super painica ta..atat de super incat vreau si eu...
    Te imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
  10. am incercat-o si eu, si am devenit fan. e cea mai buna paine pe care am mancat-o vreodata! Desi eu coc de ani de zile paine in casa , asta intrece orice asteptari! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...