Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

sâmbătă, 27 mai 2017

Barcelona II

Imi place sa mananc lucruri noi, specifice locului, inclusiv la noi in tara, bombele am observat ca pastreaza un gust mult mai autentic decat restaurantele mai fensoase, acestea adopta un aer european uniform peste tot si servesc cam aceleasi feluri, indiferent ca esti la Paris, Barcelona, Bucuresti, Istanbul - cred ca se axeaza pe bucataria frantuzeasca.
Nu mi-a placut paella, pe care o serveau toti, nici n-avea cum, e cu orez, un fel de omleta mea:)) din zilele in care n-am nimic de mancare: arunc in tigaie legume+branza+oua, la paella arunca legume+fructe de mare+orez:)
In Barcelona, cel mai bine am mancat
1. la piata:)). Mi-a prajit un domn care vindea fructe de mare si peste, in fata mea, niste caracatite mici, si creveti si pestisori si cartofi si mi le-a dat clocotite intr-un toc de hartie, n-am mancat chestie mai buna. Iar faptul ca am mancat dintr-un toc de hartie pe strada, mi se pare Mi Nu Nat. Imi place sa mananc pe strada, sa merg, sa privesc, sa vorbesc, e cel mai bun loc in care mananci, cand rupi un colt de paine fierbinte, un mar sau o inghetata, un sandvish. La piata a insistat mama sa merg, ea considera pietele de peste experiente educationale:)), eu le consider experiente ale simturilor-ideea e ca am fost in doua zile diferite asa de mult mi-a placut;)
2. pestisori cruzi (anchois), peste care se pune otet, ulei de masline si usturoi zdrobit tot putin cu ulei de masline, si cu bagheta alba, proaspata; as manca zilnic de asta:). Asta ca un fel de aperitiv inaintea oricarei mese:))
3. "gogosele de vant"
Duminica, la cafeneaua de sub apartamentul in care stateam si unde mancam un sandvish si beam o cafea dimineata,  era plin de batrani asa eleganti, scosi in oras de copii sa-si bea cafeaua. Cat de frumos, nu? Poate am putea sa luam si noi exemplul?











 

Intr-o zi am vazut pe o strada o cofetarie care vindea gogosele, mici mici, un pic mai mari ca o nuca, am cerut cinci, ca ma gandeam ca-s gogosi obisnuite. Pretul nu a fost deloc obisnuit - 1 euro bucata:)). Am iesit eu bombanindu-ma ca am cumparat gogosile cele mai scumpe din lume pana cand am luat o gura din una, si pur si simplu...erau incredibile, asa cum nicio alta gogoasa nu poate fi, aerate dar cu consistenta si cu mult anason stelat, dulci dar fara a fi dulci, cand muscai iti venea instant sa zambesti:). In concluzie am mancat cele mai bune gogosi din lume. Astazi am incercat o reteta de pe net, nu mi-a iesit, nu abandonez:)), cand imi iese o impart;)



11 comentarii:

  1. Mama a muncit cativa ani in Spania. Mi-a trimis cateva dvd-uri cu poze frumoase de la tot felul de festivaluri, ceremonii, in fine...cu pulsul strazii, cu portocali etc. Cred ca le scot de la naftalina.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună, îmi pare rău că nu ți-a plăcut paella ,este super bună dar făcută in casă și mai ales de carne pui-iepure(paella valenciana) cât despre gogoși (cred totuși că sunt cam scumpe) dak ai mâncat buñoles de temporada 'cred că sunt gogoși de dovleac(dak te interesează pot să îți explic cum se fac).O vară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mi place orezul in general, poate de asta. Erau bunyoles simple cu anason, dar erau incredibil de bune. Daaa vreau tare reteta💝💝💝

      Ștergere
    2. Bună Anca,in primul rând să mă prezint ,eu sunt Mihaela.Exista două variante de gogosele pe care personal nu le-am probat dar tu poți să le încerci și o păstrezi pe care îți place mai mult sau niciuna.Eu am facut doar cu dovleac si sunt f bune , diferite. Prima variantă este cu aluat de eclere în care se adaugă lichior de anason dulce si/sau seminte pisate de anason:150 gr făină,125ml lapte,125 ml apă,120 gr unt,5 ouă(sau 4 si jumătate ,depinde de ouă) un pic de sare ,un pahar mic( de țuică) de lichior de anason dulce si /sau câteva semințe de anason pisate.Se face un aluat de eclere (să nu fie moale)după care se adaugă lichiorul si/sau semințele pisate. Cu mâinile bine unse se formează o biluță (gogoașa) și se face o gaură pe care o lărgești ușor,după care o arunci în uleiul încins.Se prăjesc .Călduțe se trec prin zahăr tos.Varianta a doua este un aluat de gogoși cu praf de copt ușor molecuț:2 ouă mari ,60 gr zahăr,60 ml ulei,60 ml lichior de anis dulce,60 ml lapte,400gr de făină ,un plic praf de copt (aici exista ceva asemănător prafului de copt : 2 plicuri ,unul care activează si celălalt este praf de copt sau bicarbonat).Se face o cocă nu foarte tare și se lasa la odihnit 30-60 minute după care se formează gogoșile ca la prima variantă. Eu cred că tu ai măncat din prima variantă.Spor la gogoșit ! Sper ca una din variante să semene cu cei ai mâncat tu ! PS: variantele sunt retete de casă ,mâncarea de stradă este un pic(mai mult) comercială.

      Ștergere
    3. Sper sa gasesc lichior de anason:)). Asemenatoare cu prima am incercat, dar n am pus lichiorul. Am sa caut lichior sa incerc din nou:) pe ambele. Si varianta cu dovleac daca poti(scuze, dar dovleacul e unul din lucrurile mele preferate:)

      Ștergere
    4. https://diplomaticshop.allshops.ro/produs/1904711/SAMBUCA+RAMAZZOTTI+BLACK+0.7l.html asta e lichiorul de anason?

      Ștergere
    5. Bună Anca, aici se numește *licor de anis dulce* . Pe site-ul pe care ai intrat am vazut unul de Franta :RICARD 0,7 ML dar nu știu dak este același . Gogoșile de dovleac sunt specifice zonei Valenciei(unde locuiesc) si se fac in special in luna martie de *FALLAS*. RETETA:400gr de dovleac plăcintar fiert si pasat cu furculița,550 gr făină,25 gr drojdie proaspătă,250 ml zeama în care a fiert dovleacul,2 gr bicarbonat stins cu un pic de zeamă de lămâie. Se fierbe dovleacul cam 20-30 minute sau până este fiert ,se scoate cu un spumar si se pasează cu o furculiță.Când cele 250 de grame de zeama din care a fiert dovleacul ajunge la temperatura camerei se dizolvă drojdia . Se amestecă toate în ordinea scrisă până la omogenizare și se lasă să-și dubleze volumul,cam 30=45 minute după care se formează gogoșelele și se frig în uleiul încins .Îți las un video care explică foarte bine tehnica modelări gogoșelelor https://www.youtube.com/watch?v=2mvuX7Y50Gs Din rețeta mea iese o cocă un pic mai cu corp (foarte putin). PS : dak ți-se pare un pic complicat tehnica lor poți pune un pic de făină în plus si le formezi cu mâna unsă bine cu ulei .Se pot face și cu dovleac copt dar se modifică gramajul ingredientelor. Mult spor ! Să scri dak te-a mulțumit vre-o rețetă.

      Ștergere
  3. Super pozele! Cel mai mult mi-au facut pofta fructele si niste patiserii de acolo :)
    Daca gasesti o varianta de gogosi bune (si care nu absorb o gramada de ulei), te rog s-o postezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le voi incerca pe cele de mai sus si-ti spun:). O reteta perfecta de gogosele romanesti este pe savoriurbane, am facut-o de mai multe ori cu succes:) https://savoriurbane.com/gogosi-pufoase-reteta-de-la-bunica/#

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...