Despre mine

Fotografia mea
Ma numesc Anca...sunt intr-o continua cautare de lucruri mici simple si frumoase. Imi place sa rad,sa tac, sa vorbesc, sa ma joc cu culori, ate, prostioare, arome, sa beau cafea cu lapte si ceai bun cu oameni dragi. Imi place sa cred ca fac din casa mea o casuta din poveste:), unde va invit din cand in cand sa impartasim momente. Va multumesc ca ati trecut pe aici, puteti sa-mi scrieti la: anca.ivan99@yahoo.com

vineri, 1 ianuarie 2016

Cuvantul anului 2016

La multi ani! Sa dea Domnul un an cu pace, liniste, cu urcus lin , dragoste si bucurie zilnica:* Un an binecuvantat sa avem!
Pentru mine, cuvantul anului 2016 este schimbare
In general ma si sperie ma si bucura, imi si doresc, ma si opun schimbarii:)
Cred ca acum sunt mai pregatita ca oricand sa ne mutam la o casuta pe pamant, desi in ultimele luni mi s-au schimbat aproape zilnic deciziile despre aceasta. Cand iti doresti ceva foarte tare si nu se intampla, te bosumfli si apoi iti dai seama ca Dumnezeu voia sa te conduca la ceva mult mai bun. Uneori lucrurile acestea sunt atat de evidente, de parca mi-ar baga degetele in ochi si ma smeresc (smerenia e uimire si bucurie si micsorare in fata miracolului). Tare tuta-s si asa imi doresc sa controlez totul, pentru mine cel mai greu e sa spun "Faca-se voia Ta", nici macar cu jumatate de gura nu spun...
REVELION - am observat ca romanii nu se mai agita mult pentru Revelion. E si bine, pentru ca fiecare se simte bine in pielea lui, "nedistrandu-se", dar e si rau...tatal meu imi spunea acum 20si de ani ca fusese martor la revelion in Germania si ca oamenii nu petrec ca la noi, ies la miezul noptii cu un pahar de sampanie in strada, ciocnesc, se uita la artificii si apoi fiecare acasa al culcare. Mi se parea maximul de civilizatie care poate exista, mie neplacandu-mi niciodata genul de chermeze de revelion. Asta noapte insa mi-am dat seama ca noi romanii petreceam si pentru ca noi suntem balcanici, ne dam haina pentru neamuri, prieteni, vecini...insa am uitat sa o mai facem, asta nu e neaparat un semn de progres. Fiecare sta inchis in casa cu el si familia, uitand de prieteni, vecini, rude indepartate...omul multinationalelor nu deschide usa uratorilor...e prea obosit si tracasat, abia asteapta sa se bage in niste pijamale calduroase. Nu mai gaseste resursele necesare sa socializeze.
Imi pare rau doar pentru ca altii nu petrec:)) cei ce petreceau, eu oricum am stat in pijamale pentru ca asa stateam si acum 20 ani si acum 10 ani si acum...
Si...am mai observat ceva trist...astazi nu a batut nimeni cu sorcova la usa, nici la a noastra, nici la vecini...
Un lucru pozitiv insa Biserica era aproape plina. Si anul acesta am reusit sa ne mobilizam sa mergem la Biserica, forta obisnuintei. Cand eram copil, bunica mea mergea in fiecare an pe 1 ianuarie la biserica (cu mine bineinteles), era si ziua ei si incepea un an nou. Apoi m-am dus singura eu in oras, ea in continuare la tara. Ma gandeam cand veneam spre casa prin ger ce inseamna forta obisnuintei, desi dimineata ma gandeam sa fac altceva, aveam un sentiment de vinovatie...acel sentiment e cel care m-a ridicat de pe scaun si m-a facut sa ma imbrac si sa ma duc la Liturghie, sa-mi duc copilul la impartasit, sa aprind o lumanare pentru bunica mea, pentru noi. Obisnuinta asta e...un lucru minunat daca am putea sa ne obisnuim copiii sa mearga macar o singura data pe an la biserica, inseamna 60-70 ori in medie...Sa ne ajute Domnul sa ne obisnuim copiii cu obiceiuri bune si folositoare! Sa ne obisnuim noi cu un obicei bun, macar o data pe an:)
La multi ani 2016!
pinterest
pinterest


10 comentarii:

  1. Un An folositor sufletului sa aveti! Si eu simt o indepartare fata de multe obiceiuri pt ca sunt facute din complezenta, fara simtire, cu scop material....ceea ce ma face sa nu le accept, nici macar formal.

    Anul asta nu am avut stare pt nici o lista, nici o dorinta, nici un bilant.... Am o stare....asa...nustiucum....

    Si cuvantul meu va fi Schimbare. Vreau, nu vreau! Referitor la job, la iesirea din linistea casei... Mi-e groaza dar nu am nici o putere. Ma las pe mana lui Doamne. Stie El!

    Va imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa le aseze Domnul pe toate cum nici nu te gandesti si o sa fie cel mai bine:*

      Ștergere
  2. Noul An cu bucurie si dorinte implinite! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Rezonez cu zprozpe tot ce ai scris, mai putin cu mersul la biserica o data pe an. Este extrem de putin!

    http://ortodoxiatinerilor.ro/credinta-ortodoxa/761-merge-si-fara-biserica

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga mea nu merg/mergem o data pe an...spuneam doar ca daca ne-am invata copiii sa mearga chiar si o data pe an si tot ar fi un castig. Noi nu stim ce obiceiuri vor lucra in copiii nostri cand vor fi adulti, dar daca isi vor aminti sa mearga o data pe an, a doua oara intra ei, a treia ii conduce cineva...

      Ștergere
  4. La mulți ani! Să ai un an plin de realizări!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...